Monday, July 13, 2009

Hultsfredsfestivalen mår inget vidare

Det går dåligt för Hultsfredsfestivalen.
Förlust i år med.
Jag är föga förvånad.
Trodde verkligen arrangörerna att det skulle duga att headlina festivalen med artister som kändes mossiga redan 1999?

Jag menar, när jag som är trettio plus tycker att artister som Sahara hotnights, Petter, Madness, Thåström och Ice Cube är förlegade så är det ju ingenting mot vad artonåringar lär tycka…

Jag lyfter ofta fram 90-talet som mitt favoritdecennium när det gäller musik, och det finns fortfarande artister från den tiden som håller fanan i topp. Tyvärr befann sig ingen av dom på Hultsfredsfestivalen i år…

När stadsfester lockar mångfalt intressantare och relevantare artister än Hultsfred så är det nog dags för dom bokningsansvariga att tänka om.
Dom borde ta sig en låång funderare på vad dom vill uppnå med festivalen?
Ska festivalen fortsatt fungera som någon slags begravningsplats för elefanter, eller ska man lyfta fram det som är nytt och intressant?

Jag vet inte om ”funderaren” kommer ge något resultat dock då ledningen tycks sakna något som är väldigt viktigt i detta sammanhang: Musiksmak.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5502476.ab

No comments:

Post a Comment